ورود این کالاها به کانادا ممنوع! لیست اقلام ممنوعه‌ کانادا

با من رو | خدمات ویزای کانادا , آمریکا و شینگن | امور مهاجرت به کانادا ، اروپا توسط وکیل مهاجرتی

ورود این کالاها به کانادا ممنوع! لیست اقلام ممنوعه‌ کانادا

۱۹۰ بازديد

لیست اقلام ممنوعه کانادا

کانادا از جمله کشورهای مهاجرپذیری است که روزانه افراد زیادی جهت کار، زندگی، تحصیل و گردشگری به آن سفر می‌کنند. اگر شما هم قرار است به زودی راهی کانادا شوید باید به خوبی با قوانین فرودگاهی و گمرکی این کشور آشنایی داشته تا با کمترین نگرانی و استرس سفر بی دغدغه‎ای را برای خود رقم بزنید. معمولاً بسیاری از مسافران کانادا نمی‌دانند چه محصولات و کالاهایی را می‌توانند با خود به کانادا ببرند یا از بردن چه اقلامی صرف نظر کنند تا مشمول جریمه نشوند. از سوی دیگر دولت کانادا نیز برای ورود برخی از کالاها و اقلام محدودیت‌هایی قائل شده است. این قوانین باید برای کلیه مسافرانی که از طریق مرزهای هوایی، دریایی و زمینی وارد این کشور می‌شوند به خوبی رعایت شود. در این مقاله قصد داریم لیست اقلام ممنوعه کانادا را باهم بررسی کنیم.

قوانین مرزی کانادا و نظارت بر ورود کالا

قوانین مرزی کانادا و نظارت بر ورود کالا

کانادا به قوانین مرزی کم اما نظارت‌های سخت، دقیق و فوق العاده تخصصی معروف است. بنابراین برای جلوگیری از توقیف یا پیگیری قانونی کالاهایی که با خود به همراه دارید مطمئن شوید که به قوانین همراه داشتن کالاها و اقلام ممنوعه جهت ورود به کانادا آگاه هستید. در حقیقت کانادا همانند بسیاری از کشورهای دیگر برای ورود برخی از کالاها و اجناس، ممنوعیت و محدودیت‎هایی قائل شده است. اگر تصمیم دارید به کانادا سفر کنید باید به خوبی بدانید که چه کالاها و اقلامی را نمی‌توانید در چمدان بگذارید و با خودتان به آن سوی مرزها ببرید.

جریمه در نظر گرفته شده جهت ورود غیرقانونی لیست اقلام ممنوعه‌ کانادا ، محدود است ولی به دو نتیجه‎ی نگران کننده ختم می‌شود:

  • مصادره و ضبط کالای ممنوعه به همراه پرداخت جریمه‌های سنگین
  • بازگرداندن مسافران و عدم اجازه ورود به کانادا

همین دو جریمه می‌تواند استرس و نگرانی زیادی را به مسافران کانادا وارد نماید. بنابراین چنانچه برای اولین بار است که به کانادا سفر می‌کنید مطمئن شوید که با قوانین ورود کالا به این کشور به طور کامل آشنا هستید. موارد بسیاری در لیست اقلام ممنوعه‌ کانادا قرار دارد که در ادامه با آنها آشنا می‌شویم:

محصولات خوراکی و گیاهی در لیست اقلام ممنوعه کانادا

محصولات خوارکی و گیاهی در لیست اقلام ممنوعه کانادا

آیا می‌دانید یک تکه کوچک گوشت تازه یا میوه تازه می‌تواند برای اکوسیستم کانادا مخاطره‌آمیز باشد؟ انواع غذاها، تولیدات گیاهی و فرآورده‌های حیوانی برای ورود به کانادا ممنوع هستند، زیرا این موارد می‌توانند ناقل بیماری یا آفت‌هایی باشند که صدمات جبران ناپذیری را به اکوسیستم و متعاقباً اقتصاد کانادا می‌رسانند. ورود میوه و سبزیجات تازه، همچنین کلیه محصولات حیوانی و دریایی به کانادا غیر مجاز است. چنانچه محصولات غذایی را در بار خود به همراه دارید باید در برگه اضهارنامه، کلیه این موارد را به دقت ذکر نمایید. افسر مستقر در فرودگاه پس از بررسی‌های لازم تصمیم می‌گیرد که کدام یک از این محصولات برای  ورود به کانادا بی‌خطر هستند و اجازه ورود دارند. علت سخت‌گیری در مورد مواد غذایی این است که می‌توانند ناقل انواع بیماری‌ها همانند باکتری E-coli باشند. این باکتری در دستگاه گوارش حیوانات زندگی می‌کند و می‌تواند فرآورده‌های پروتئینی یا میوه‌ها را آلوده نماید. علاوه بر این؛ در برخی موارد گیاهان زنده یا تولیدات گیاهی می‌توانند گونه‌های مهاجم به ویژه حشرات را به کانادا وارد نماید از جمله سوسک شاخدار آسیایی که  اکوسیستم کانادا را به خطر می‌اندازد. حیوانات، محصولات حیوانی و مشتقات لبنی نیز می‌توانند ناقل ویروس‌های خطرناکی مانند آنفولانزای مرغی یا تب خوکی باشند. همچنین غذای حیوانات خانگی در صورتی که دارای بسته بندی مناسب نباشند دارای ممنوعیت ورود است. هر چند مواد غذایی کنسرو شده‌ی کارخانه‌ای  و برخی از میوه‌های خشک کاملا‌ً بسته بندی شده اجازه ورود به کانادا را دریافت خواهند کرد. مهم‎ترین محصولاتی که مجوز ورود به کانادا را به هیچ عنوان دریافت نمی‎کنند عبارتند از:

  • غذا و خوراکی به ویژه مواد غذایی که خام یا بدون فرآوری هستند همچون گوشت خام، میوه تازه، سبزیجات و شیر
  • کالای دست ساز  از جمله دست سازه‌هایی از چوب و گیاه
  • گیاهان خانگی
  • حیوانات زنده از جمله حیوانات خانگی
  • انواع هیزم
  • قلمه گیاهان، بذرها و دانه‎ها

 

سلاح گرم و سلاح سرد

همان طور که حدس می‌زنید ورود سلاح به کانادا با ممنوعیت‌های بسیار جدی رو به رو است. ­ورود انواع سلاح‌های گرم، سلاح‌های سرد، مواد محترقه و اسپری فلفل به خاک کانادا مانند بسیاری از کشورهای دیگر ممنوع است. چنانچه دارای سلاح مجاز شکاری هستید و قصد دارید آن را با خود به کانادا بیاورید؛‌ تأکید می‌کنیم پیش از سفر با سفارت کانادا تماس بگیرید و  از روال قانونی حمل آن اطلاعات لازم را کسب کنید. چنانچه متقاضی قصد داشته باشد برای شکار قانونی یا مسابقات ورزشی سلاح خود را به کانادا بیاورد باید از مراجع ذیصلاح، مجوز رسمی جهت حمل سلاح به کانادا را دریافت نماید. توجه داشته باشید که کلیه سلاح‌های خودکار و نیمه خودکار، انواع چاقوها و وسایلی که می‌توان از آن به عنوان سلاح استفاده نمود غیر مجاز هستند.

 

پیش از ورود به کانادا بدانید

طعمه زنده

شاید کمی عجیب باشد اما یکی از اقلامی که نمی‌توان به کانادا برد انواع طعمه‌های زنده است. اگر مسافری برای شرکت در مسابقات ماهیگیری و یا فعالیت‌های مربوط به ماهیگیری قصد سفر به کانادا را داشته باشد نمی‌تواند با خود طعمه زنده از جمله ماهی‌ها، زالوها و … را با خود به این کشور بیاورد.

داروها و مواد مخدردر لیست اقلام ممنوعه کانادا

دولت کانادا نسبت به ورودمواد مخدر بسیارسخت‌گیرانه برخورد می‌کند. متقاضی با وجود نسخه پزشکهمنمی‌تواند داروهایی که در ترکیبات آن از حشیش و ماریجوانا استفاده شده با خود به کانادا بیاورد. به بیان ساده‌تر در صورت داشتن ماریجوانا یا محصولاتی که متشکل از این ماده‌ی مخدر است از ورود آنها به کانادا صرف نظر نمایید. اگر داروی خاصی دارید که در سیستم دارویی کانادا ناشناخته است پیشنهاد می‎کنیم حتماً نسخه پزشک را به همراه داشته باشید.

 

منبع: وبلاگ بامن‌رو | مقاله ورود این کالاها به کانادا ممنوع! لیست اقلام ممنوعه‌ کانادا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.