ایرانیان برای سفر به عمان نیاز به ویزای توریستی عمان دارند!

با من رو | خدمات ویزای کانادا , آمریکا و شینگن | امور مهاجرت به کانادا ، اروپا توسط وکیل مهاجرتی

ایرانیان برای سفر به عمان نیاز به ویزای توریستی عمان دارند!

۲۳۱ بازديد

ویزای توریستی عمان

ویزای توریستی عمان

کلیه گردشگران خارجی که قصد سفر و بازدید از کشور زیبای عمان را دارند نیازمند دریافت ویزای توریستی عمان (Tourist Visa) هستند. دریافت ویزای توریستی عمان برای ورود به این کشور الزامی است و برای شهروندان ایرانی به صورت الکترونیکی (eVisa)  یا در خاک این کشور به صورت ویزای فرودگاهی صادر می‎شود. مزیت ویزای توریستی عمان در این است که برخلاف ویزای تحصیلی و ویزای کار عمان نیاز به حامی محلی یا دعوتنامه ندارد و تنها باید مدارک موردنیاز را برای اخذ ویزای توریستی این کشور به دقت تهیه نمود.

ویزای توریستی عمان برای مسافران ایرانی به صورت ویزای ۱۰ روزه یا ویزای ۱ ماهه صادر می‎شود و می‎توان پیش از پایان یافتن اعتبار، یک بار دیگر مدت اعتبار آن را تمدید نمود. بدین معنا که ویزای یک ماهه را می‎توان برای یک ماه دیگر و ویزای ۱۰ روزه را می‎توان برای ۱۰ روز دیگر تمدید نمود. هزینه سفارت این ویزا ۲۰ ریال عمان است و جریمه عدم تمدید ویزا برای هر روز تأخیر ۱۰ ریال عمانی است.

اخذ ویزای کانادا توسط تیم متخصص با من رو!


وقت سفارت عمان

وقت سفارت عمان

از تاریخ ۲۱ مارس ۲۰۱۸ دولت عمان تسهیلات دریافت ویزای توریستی این کشور را به صورت الکترونیکی فراهم نموده است. مزیت دریافت ویزای الکترونیکی عمان تسریع و تسهیل در فرآیند دریافت این ویزا برای متقاضیان اعلام شده است. هدف دولت عمان از الکترونیکی نمودن ویزای عمان همگام شدن با پیشرفت تکنولوژی در سیستم‎های مدرن ثبت درخواست ویزا می‎باشد. ویزای الکترونیکی یک مجوز سفر به کشور عمان است و به شهروندان کشورهای G1 که ایران نیز جزء آن قرار دارد اجازه می‎دهد برای ویزای توریستی یک بار ورود یا چندبار ورود عمان اقدام نمایند. فرآیند ثبت آنلاین درخواست ویزا سریع و ساده است و تنها به ۱۰ دقیقه زمان نیاز دارد. پس از آن تأییدیه  مدارک ظرف ۲۴ ساعت به ایمیل متقاضی ارسال می‎شود. حتی در مواردی که ویزای توریستی عمان ریجکت می‎شود این مسئله از طریق ایمیل به اطلاع متقاضی خواهد رسید.

همچنین پس از رایزنی‎های انجام شده‎ی امور خارجه ایران با دولت عمان از اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ شهروندان ایرانی می‎توانند بدون مراجعه به سفارت عمان، ویزای خود را به صورت رواید فرودگاهی در فرودگاه مسقط دریافت نمایند.

توجه: برای دریافت ویزای توریستی عمان نیازی به تعیین وقت سفارت عمان نخواهد بود و از طریق ثبت نام آنلاین یا دریافت ویزای فرودگاهی امکان‎پذیر است.

 

مدارک ویزای توریستی عمان

ویزای توریستی عمان در زمره‎ی ویزاهای کوتاه مدت این کشور در نظر گرفته می‎شود. مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی عمان به شرح زیر می‎باشد:

  • پاسپورت یا سند مسافرتی دیگر (با حداقل ۶ ماه اعتبار)
  • عکس استاندارد (به صورت دیجیتالی و رنگی)
  • اسناد مربوط به تمکن مالی متقاضی
  • تهیه بلیط رفت و برگشت
  • ارائه واچر هتل یا رسید رزرو محل اقامت
  • چک ضمانت بازگشت به کشور

 

نکات مهم دریافت ویزای توریستی کانادا

نکات مهم دریافت ویزای توریستی عمان

  • دارندگان ویزای توریستی عمان ۶ ماه فرصت دارند که از آن استفاده نمایند و وارد عمان شوند. پس از پایان یافتن این فرصت ۶ ماهه، ویزا منقضی خواهد شد.
  • هنگام درخواست ویزای توریستی عمان متقاضی باید خارج از خاک عمان باشد.
  • برای دریافت ویزای توریستی عمان نیازی به حامی مالی در این کشور وجود ندارد. به طوری که به این ویزا (Unsponsored Visa) گفته می‎شود.
  • متقاضی ویزای توریستی عمان نباید ویزای دیگری از کشور عمان داشته باشد.
  • چنانچه متقاضی پس از پایان اعتبار پاسپورت خاک این کشور را ترک نکند به ازای هر روز ۲۶ دلار آمریکا جریمه نقدی خواهد شد.
  • دارنده ویزای توریستی عمان تا زمانی که در خاک این کشور است نمی‎تواند ویزای خود را به ویزای کار عمان تغییر دهد.

 

 

توجه داشته باشید صرف داشتن ویزای توریستی، تضمین کننده اجازه ورود به عمان نخواهد بود و مجوز نهایی ورود به این کشور پس از بررسی مدارک متقاضی تنها به صلاحدید پلیس سلطنتی مستقر در فرودگاه صورت می‎گیرد.

ورود به عمان

ورود به عمان

به محض ورود به کشور عمان افسر مستقر در فرودگاه ویزای الکترونیک مسافر را بررسی می‎کند و احتمالاً سوالاتی از مسافر در مورد محل اقامت، بلیط برگشت وی خواهد پرسید. توصیه می‎کنیم مدارک موردنیاز را در دسترس قرار دهید تا در صورت لزوم به افسر فرودگاه ارائه دهید. پس از بررسی مدارک اجازه ورود به خاک کشور عمان توسط افسر پلیس سلطنتی عمان صادر خواهد شد.

منبع: سایت خدمات مهاجرت با من رو 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.